Hout. De natuurlijke keuze.

‘Hout. De natuurlijke keuze’ is een campagne ter promotie van het gebruik van hout en houten producten in ons land, en zal alle productgroepen binnen de hout- en meubelsector vertegenwoordigen. Net als met ‘Hout geeft zuurstof’ zullen we ons in deze campagne ook focussen op klimaat en duurzaamheid, als één van de vele voordelen van het kiezen voor hout. Daarin zal de reeds bestaande CO2-Calculator (zie: https://www.houtgeeftzuurstof....) ook een rol blijven spelen.

Houtpromotie Beeld Duurzaamheid

De campagne is erop gericht om journalisten, beleidsmakers, architecten, interieurarchitecten, aannemers, enz. zich ervan bewust te maken dat hout een uitstekende materiaalkeuze is voor tal van toepassingen. Tegelijkertijd gaan we werken aan de perceptieverbetering van hout, want helaas bestaan er nog altijd onterechte vooroordelen die de keuze voor hout belemmeren.

De campagne zal met gerichte boodschappen via sociale media, online advertenties, PR/redactionele aandacht, vakmedia en nieuwsbrieven aanzetten tot een bezoek aan de uitgebreide website houtdenatuurlijkekeuze.be. Daar kan de bezoeker alles lezen over kiezen voor hout, inrichten met hout en bouwen en/of verbouwen met hout. Via dit digitale platform worden projecten van de lidbedrijven van Fedustria bij de hogervermelde doelgroepen onder de aandacht gebracht.

De campagne is in samenwerking met het communicatiebureau Big Amsterdam ontwikkeld, zij staan samen met Centrum Hout ook in voor de promotie van hout in Nederland.

Neem dus zeker een kijkje op www.houtdenatuurlijkekeuze.be.