Twiinzies naar Londen

Om jongeren warm te maken voor een toekomst in de textiel-, hout- en meubelsector en tegelijkertijd te werken aan een meer ‘sexy’ imago van onze sectoren bij de jeugd, lanceerde Fedustria o.a. het Twiinz.World-project, een virtuele wereld waar jong talent creatief aan de slag kan met digital twins van producten en materialen van onze lidbedrijven.

Via workshops in samenwerking met scholen wordt aandacht gegenereerd voor het belang van onze STEM-sectoren. Aan het Twiinz.World-project was ook een wedstrijd verbonden.

Op donderdag 29 augustus trokken de laureaten van die wedstrijd, samen met een delegatie van Fedustria en Trendwolves en de 2 influencers Esther en Nessie, een dag naar Londen. Op het programma stond in de voormiddag een verwelkoming door James van Epic Games, gevolgd door een bezoek aan het Paradox Museum waar iedereen verschillende illusies aan den lijve kon ondervinden, en een onderdompeling in The Outernet, waar immense LED-schermen media art afspelen.

Na een picknick in Leicester Square Parc, volgde dan een rondleiding door Londen langs een selectie van typische toeristische trekpleisters.

Uit de laureaten zullen 3 winnaars worden gekozen, die tijdens het WATF Trendevent op 9 oktober nog een award in ontvangst zullen kunnen nemen. Zie afzonderlijk artikel over het WATF Trendevent in deze nieuwsbrief.

Copyright foto's : Fedustria