Waterland Bedding Group bundelt de krachten met LS Bedding

Company news from 03/06/2022

Waterland Bedding Group met de merken RUF|BETTEN en BRUNO, een van de toonaangevende leveranciers van hoogwaardige bedden op de Duitse markt, bundelt de krachten met de Belgische premium beddenfabrikant LS Bedding. “Voor deze nieuwgevormde groep met Waterland Private Equity als meerderheidsaandeelhouder betekent dit een belangrijke eerste mijlpaal in haar gezamenlijke groeistrategie. De belangrijkste doelstelling bestaat erin een pan-Europees huis van kwalitatief hoogwaardige beddengoedmerken op te bouwen”, luidt het in een gezamenlijk persbericht.

In maart 2022 verwierf Waterland de RUF Group, bestaande uit twee merken: RUF|Betten gevestigd in Rastatt en gericht op kwalitatieve bedden en slaapbanken voor de retailmarkt, en BRUNO, een online B2C-merk van design boxsprings en slaapbanken, gevestigd in Berlijn. De groep is van plan haar succesvolle groeitraject te versnellen door strategische overnames en een verdere internationalisering.

De toevoeging van LS Bedding is de eerste belangrijke stap in deze groeistrategie. LS Bedding, dat al meer dan 70 jaar bestaat, is via zijn dealernetwerk vooral actief in de Benelux en is de officiële partner van het Belgische nationale voetbalelftal.

“De drie merken Ergosleep, Magnitude en Nox staan voor hoogwaardige producten, innovatie en een uitmuntende productie en richten zich tot verschillende klantengroepen. Met gebundelde krachten kunnen we vanuit de kern van een pan-Europees premium merkenhuis de belangrijkste markten van het continent nog beter bedienen”, verklaart Dr. Carsten Rahlfs, Managing Partner van Waterland.

Koen Maenhout en Tom De Baenst, CEO’s van LS Bedding, verklaren beiden: “Wij geloven dat dit nieuwe partnership verdere mogelijkheden biedt op het vlak van internationalisering van ons merk Ergosleep en kijken ernaar uit om in de komende jaren samen met Waterland de positionering van LS Bedding op de Benelux-markt te versterken.”

Waterland neemt door deze deal het roer over van de huidige aandeelhouder en Belgische investeringsmaatschappij Dovesco, die enige tijd geleden had aangegeven haar aandelen te willen verkopen. Verwacht wordt dat de transactie vóór het einde van het tweede kwartaal van 2022 afgerond zal zijn.

Het huidige management en de 2 voormalige CEO’s (Frank Verschuere & Peter De Meyer die hun adviesrol verder opnemen) investeren mee in het nieuwe aandeelhouderschap.

Bron: gemeenschappelijk persbericht LS Bedding-Waterland-Dovesco van 13 mei 2022

www.lsbedding.com