Door de conflicten in het Midden-Oosten zijn de prijzen van benzine en diesel de afgelopen maanden sterk gestegen. De regering wil vermijden dat de koopkracht van werknemers die hun eigen voertuig gebruiken voor het woon-werkverkeer aangetast wordt. Om deze reden wil de regering een vrijwillige en fiscaal neutrale verhoging van de werkgeverstussenkomst in het woon-werkverkeer mogelijk maken. Bedoeling is om de bijkomende kost die daaraan verbonden is voor de ondernemingen te vermijden. Let op: Deze maatregel is nog niet definitief en deze analyse is gebaseerd op ontwerpteksten. Wijzigingen zijn dus nog mogelijk. Daarnaast is deze maatregel enkel van toepassing op werknemers die met de eigen wagen naar het werk komen. Voor werknemers met een bedrijfswagen en/of tankkaart wijzigt er niets. De maatregel is volledig gebaseerd op vrijwilligheid: u bent als onderneming niet verplicht om de werkgeverstussenkomst op te trekken. Als…
Energiecrisis – Tijdelijke fiscale steun bij een eventuele verhoging van de werkgeverstussenkomst in het woon-werkverkeer
Nog geen lid bij Fedustria?
- Je staat er niet alleen voor
- Rust en richting voor je onderneming
- Complexiteit, helder uitgelegd
- Dichtbij en aanspreekbaar