Return on innovation

9 december 2014, Fedustria Anderlecht

Hierna vindt u een terugblik op het evenement van 9 december 2014, met per spreker de respectieve slides van de presentatie.

VRAAGT U ZICH OOK WEL EENS AF…

…WAAROM INNOVATIEVE PRODUCTEN ZICH NIET DIRECT VERTALEN IN EEN COMMERCIEEL SUCCES?

…OF BUSINESS MODEL INNOVATIE WEL EEN KMO AANGELEGENHEID IS?

…HOE U KLANTEN KEUZEVRIJHEID KAN GARANDEREN ZONDER OPERATIONEEL TEN ONDER TE GAAN?

…HOE UW BESTAANDE KLANTEN EN UW NIEUWE BUSINESS MODELS ELKAAR VINDEN?

…WELKE DE MEEST GESCHIKTE DISTRIBUTIEKANALEN ZIJN VOOR UW PRODUCT?

Inleiding door Chris De Roock, Fedustria

Chris De Roock gaat dieper in op de link tussen integraal innoveren en slim vermarkten.

Download hier de pdf van deze presentatie (382.38Kb)

Kurt Ostyn, Ostyn marketingadviseurs

Kurt Ostyn begeleidt, inspireert en motiveert als onafhankelijk marketingadviseurondernemershandelaars en beleidsmakers. Hij deelt zijn kennis en inzichten bijna dagelijks via zijn populaire blog marketingadviseurs.be. Kurt Ostyn startte zijn loopbaan in 1991 bij de houtgroep Cras, waar hij verantwoordelijk was voor de marketing van het tuinhoutmerk Collstrop. Dankzij zijn kennis van de houtsector, zijn ervaring inzake duurzaam bosbeheer en zijn marketingpassie werd hij in 2002 door WWF België als marketeer ingehuurd om de merkbekendheid van het FSC-label te vergroten, en met succes. Sinds 2003 richt Kurt Ostyn zich uitsluitend op het verlenen van marketingadvies aan handelaars, kmo’s, overheden, scholen en andere organisaties. Onze vraag aan hem: Hoe krijgen we de handel mee in onze innovatieve verhalen?

Download hier de pdf van deze presentatie (1.83Mb)

Gunter Meessens, Alsico

Met ‘Shake Your Style’ geeft Alsico zijn klanten de mogelijkheid om zelf hun werkkleding te ontwerpen. Via een configurator op de website kiest men een basismodel, voegt men opties toe en kan men zijn eigen unieke ontwerp bestellen. Hoe kan men als bestaand bedrijf nieuwe business modellen, zoals mass-customisation, implementeren?  Welke implicaties heeft een dergelijke ommezwaai op de activiteiten van een bedrijf? Business model innovatie vertrekt dikwijls vanuit een goede waardepropositie maar voor wie? Het A-MOVE systeem is een innovatie ontwikkeld door Alsico binnen de imago- en werkkleding om een optimale bewegingsvrijheid en draagcomfort te garanderen voor de eindgebruikerOnze vraag aan hem: Welke tips & tricks geeft u mee aan wie business model innovatie overweegt?

Download hier de pdf van deze presentatie (812.85Kb)

Lessons learned door Bart Devoldere, Vlerick Business School & Karen Sprengers, Optimo

Het netwerk ”Vermarkting van innovatieve producten” & het onderzoeksproject “SIMON: simultane ontwikkeling van product & business model” zijn twee projecten van Fedustria en Optimo. In een dynamische duo-presentatie delen Bart en Karen alvast de lessons learned.

Download hier de pdf van deze presentatie (1.81Mb)


Mid Event Project Logo